Yeni Medya ile Pazarlamanın Güncellenmesi

4P karmasının yerini 4E mi alıyor?

     Geçenlerde katıldığım Kristal Elma Festivali'nde Oliver Robert Murphy'nin verdiği semirde söz ettiği 4E'den biraz bahsetmek istiyorum.
   Hepimiz 4P karmasını oldukça yakından biliyoruz zira İletişim bilimlerine giriş yaparken bunu ilk aşamalarda öğrenmiştik. Fakat bu sistemin müşterici, tüketici, kullanıcı, hedef kitle, artık her ne şekilde hitap etmeyi tercih ediyorsak, tarafından oldukça çıkarcı ve para odaklı görüneceğini düşünmemiz gerekir. Yeni medyanın henüz gelişmediği, geri beslemenin yeterince güçlü olmadığı dönemlerde üreticilerin, kaynağın böyle bir karma üretmesi, böyle bir bakış açısıyla tüketiciye yaklaşması oldukça doğaldır. Fakat günümüzde yeni medyanın bu denli geliştiği, üreticiyle tüketicinin iletişim kurmasının bu denli kolay olduğu bir dönemde bu yaklaşımın oldukça soğuk ve kısmen irite edici durması muhtemeldir. Yeni medyayla birlikte gelişen günümüz sosyal medyası oldukça kalabalık ve edilgenlikten sıyrılarak git gide etkenliği eline alan bir güç haline geldi. Haliyle tükeci arkaplandan önplana geçiş yaptı ve onun istekleri, onun fikirleri, onun hayalleri giderek daha fazla önem arzetmeye başladı. Böyle bi dönemde pazarlamak istediğimiz ürünü tüketiciye fiyat, yer, ürün, tutundurma gibi kalıpsal ve kar odaklı anahtar kelimelerin oluşturduğu bir karma yerine; daha ılımlı, daha tüketicinin bakış açısına hakim, daha güncel olan duygu, bağlılık, sadakat ve deneyim kelimelerinin yer aldığı bu yepyeni karmayla sunmak çok daha doğru olacaktır.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bürokrasi Nedir?

Basılı Reklamın Ögeleri Nelerdir?

REKLAM HUKUKU I