BPI'de 4C

Bütünleşik Pazarlama İletişiminde (BPİ) 4C

Bütünleşik pazarlama iletişiminin müşteri ilişkiler odaklı olmasının 4P’ye bakış açısında da değişime neden olmuştur. Farklı bir bakış açısı ile 4P’nin yerine 4C anlayışı şu şekilde önerilmiştir (Yeshin 2004:74):

  • Ürünün yerini müşteri (Consumer) müşteri istek ve ihtiyaçları almalıdır. Artık üretilenin satılacağı devrin sonuna gelinmiştir. Devir sadece birilerinin özellikle satın almak istedikleri şeylerin satılacağı devir haline gelmiştir.
  • Fiyatın yerini müşteri açısından maliyet (Cost) almalıdır. Müşterinin istek ya da ihtiyacını tatmin edecek maliyet anlamaya çalışılmalıdır.
     
  • Dağıtımın yerini artık satın almak için uygun (Convenience) ortam almalıdır. Tüketicinin rahat satın alacağı ortam için karar verilmelidir.
     
  •  Tutundurmanın yerini artık iletişim (Communication) almalıdır. 90larla birlikte dünya iletişim odaklı hale gelmiştir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bürokrasi Nedir?

Basılı Reklamın Ögeleri Nelerdir?

REKLAM HUKUKU I