2019 Dijital Pazarlama Trendleri



Marketplace

Sanal Pazar yerleri satıcılar ve alıcıları bir araya getiren platformlardır. Şirketler mallarını sunabilir kullanıcılar çeşitli ürünlere erişebilirler.

Özel Günler

Özel günlere yönelik kutlamalar yapmak, indirimler vs.

Müşteri Hizmetleri Evrimi

Gelişen chatbotlar, sesli aramalar...
Son 12 ayda müşterilerin bir yeri sesli aramayla arayıp bulma oranı: %58
2020'de yapılan aramaların %50'sinin sesli aramaya döneceği öngörülüyor.

Mobil Deneyimde Farklılaşma / Önceliklendirme,

Web sitelerinin mobil ölçülerine uyarlanması müşterilerin web sitesinde vakit geçirme oranını artırmaktadır.

Progressive Web Apps (PWAs)

2019'da ilk örneklerini göreceğiz, 2020 sonrası artışa geçeceği öngörülüyor.

Position Zero / No Click Searches

Google'ın tıklama gerektirmeden öne getirdiği sonuçlar.
Maç sonuçları, hava durumu, döviz kuru vs.

Influencer Marketing

Video içeriklerin önemi git gide artıyor. Gençlerin %70'i geleneksel ünlülerden ziyade etkileşime girebildiği YouTube ünlülerini seviyor.

Buradaki iç görü: Influencer beni arkadaşımdan daha iyi anlıyor.

Online / Offline Reklam Etkileri

"İnternette web sitesini ziyaret eden, reklama tıklayan müşterilen yüzde kaçı mağazayı ziiyaret ediyor?" cevabı bilinmesi gereken sorulardan.

Mobil reklama tıklayan kullanıcıların %32'si mağazayı ziyaret etmiş ve harcama yapmış.

Native Reklamlar & İşbirlikler

Kullanıcıların büyük çoğunluğu cookielerini siliyor ve adblocker kullanıyor.

Online & Offline CRM

Big Query > Çok detaylı rapor alınabilen analiz aracı

Performans Kanalları Segmentasyonu

Life Time Value
 

Promotion Production

Müşterileri davranış ve alışkanlıklarına göre segmenlere ayırmak ve bu segmentlere göre özelleşmiş kampanyalar hazırlamak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bürokrasi Nedir?

Basılı Reklamın Ögeleri Nelerdir?

REKLAM HUKUKU I