2019 Dijital Pazarlama Trendleri
Marketplace
Sanal Pazar yerleri satıcılar ve alıcıları bir araya getiren platformlardır. Şirketler mallarını sunabilir kullanıcılar çeşitli ürünlere erişebilirler.
Özel Günler
Özel günlere yönelik kutlamalar yapmak, indirimler vs.
Müşteri Hizmetleri Evrimi
Gelişen chatbotlar, sesli aramalar...
Son 12 ayda müşterilerin bir yeri sesli aramayla arayıp bulma oranı: %58
2020'de yapılan aramaların %50'sinin sesli aramaya döneceği öngörülüyor.
Mobil Deneyimde Farklılaşma / Önceliklendirme,
Web sitelerinin mobil ölçülerine uyarlanması müşterilerin web sitesinde vakit geçirme oranını artırmaktadır.
Progressive Web Apps (PWAs)
2019'da ilk örneklerini göreceğiz, 2020 sonrası artışa geçeceği öngörülüyor.
Position Zero / No Click Searches
Google'ın tıklama gerektirmeden öne getirdiği sonuçlar.
Maç sonuçları, hava durumu, döviz kuru vs.
Influencer Marketing
Video içeriklerin önemi git gide artıyor. Gençlerin %70'i geleneksel ünlülerden ziyade etkileşime girebildiği YouTube ünlülerini seviyor.
Buradaki iç görü: Influencer beni arkadaşımdan daha iyi anlıyor.
Online / Offline Reklam Etkileri
"İnternette web sitesini ziyaret eden, reklama tıklayan müşterilen yüzde kaçı mağazayı ziiyaret ediyor?" cevabı bilinmesi gereken sorulardan.
Mobil reklama tıklayan kullanıcıların %32'si mağazayı ziyaret etmiş ve harcama yapmış.
Native Reklamlar & İşbirlikler
Kullanıcıların büyük çoğunluğu cookielerini siliyor ve adblocker kullanıyor.
Online & Offline CRM
Big Query > Çok detaylı rapor alınabilen analiz aracı
Performans Kanalları Segmentasyonu
Life Time Value
Promotion Production
Müşterileri davranış ve alışkanlıklarına göre segmenlere ayırmak ve bu segmentlere göre özelleşmiş kampanyalar hazırlamak.
Yorumlar
Yorum Gönder