Albert Lasker Kimdir?

Haftalık 10 dolara işe başladığı ajansın bir kaç yıl sonra ortağı, ortaklıktan yaklaşık 15 yıl sonra ise sahibi olmuştur. Reklamın anlamını ararken 1900'lü yılların reklam anlayışını şekillendirmiştir.
Lasker, Kenedy ve Hopkins beraber çalıştıkları Lord & Thomas reklam ajansında "Yazılı Satış Mümessilliği", "Neden / Sonuç Reklamcılığı" ve "Bilimsel Reklamcılık" kavramlarını ortaya çıkarmışlardır. Reklamcılık anlayışını yönlendiren bu kavramlar diğer ajanslara da reklam yazma konusunda yol göstermiştir.
Lasker, reklamın temelinin metinden kaynaklandığını düşünmüştür. Bu fikir doğrultusunda ajansında reklam yazarlığı bölümü açmış, bu hareketiyle de ajans bünyesinde reklam yazarlığı bölümünü barındıran ilk isim olmuştur.
Lasker, radyo reklamcılığında da akla gelen ilk isimdir. Çalıştığı markalar için hazırladığı radyo şovları birer fenomen haline gelmiştir.
Lasker, ajans / müşteri ilişkilerine yeni bir boyut kazandırmış; ajans ile müşterinin partner halinde çalışmasını sağlamıştır.
Bunların yanı sıra toplumsal hayata katkı sağlamak için çeşitli sosyal sorumluluk kampanyaları da yürütmüştür. Eşi Mary ile kurduğu bir vakfı vardır ve sağlık alanında bilim dünyasına mühim katkılar sunmaktadır.
En bilinen reklamları: Kotex, Kleenex, Lucky Strike
Yorumlar
Yorum Gönder