Claude C. Hopkins Kimdir?
Claude C. Hopkins
"Bilimsel Reklamcılık"
Reklamın ne olduğuna ve nasıl olursa işe yarayacağına dair kafa yorarak geliştirdiği satış merkezli "bilimsel reklamcılık" yaklaşımıyla reklamcılığın yönünü çizen özel isimlerden biridir.
Reklamı kaleme alan en etkili reklam yazarlarındandır, çünkü:
-İşe kafa yoran bir düşünürüdür,
-Fikirlerini açıklayan kitaplar yazan bir teorisyendir.
Teorileri deneyimlerinden çıkardığı bilgilere dayanır.
Reklamcılıkta kural ya da kriterin olmadığı bir dönemde yöntem önermesi onu eşsiz kılan şeydir.
Reklamcılığı satıcılıkla ilişkilendirmiştir. Reklamcılıkta başarının ölçütü SATIŞTIR. Satış etkisi yaratmayan reklamın değeri yoktur. Satışı sağlamanın ön şartı ise ürünü satın alan sıradan inanın doğru tahlil edilmesidir.
Hopkins, her zaman tüketicie gerçek ve rasyonel bilgiler aktarmıştır. Tüketici tepkisini fazlasıyla önemsemiştir, bu onun çağını aşan bir reklamcı olmasını sağlayan özelliğidir.
-Kupon kullanımı,
-Tüketicite reklam örnekleri sunma
-Doğrudan postalama reklamcılığını en üst düzeyde kullanma
Basılı ve doğrudan postalama reklamcılığını bir araştırma alanı kullanmıştır. Buradan elde ettiği verileri reklamlarını mükemmelleştirmek, müşterilerine en iyi hizmeti sunmak ve bu mesleğe bir metodoloji sağlamak için kullanmıştır.
Günümüz reklamcılığı bundan yüz yıl öncesi ile kıyaslandığında daha bilimsel ve tekniktir bunda Hopkins'in rolü oldukça büyüktür.
Reklamcılık, Hopkins ile beraber neticesi bilinmeyen bir girişim olmaktan, kontrol edilebilir bir iş yatırımı haline gelmiştir.
Önemli reklamları: Schitzbeer, Pepsodent
"Bilimsel Reklamcılık"
Reklamın ne olduğuna ve nasıl olursa işe yarayacağına dair kafa yorarak geliştirdiği satış merkezli "bilimsel reklamcılık" yaklaşımıyla reklamcılığın yönünü çizen özel isimlerden biridir.
Reklamı kaleme alan en etkili reklam yazarlarındandır, çünkü:
-İşe kafa yoran bir düşünürüdür,
-Fikirlerini açıklayan kitaplar yazan bir teorisyendir.
Teorileri deneyimlerinden çıkardığı bilgilere dayanır.
Reklamcılıkta kural ya da kriterin olmadığı bir dönemde yöntem önermesi onu eşsiz kılan şeydir.
Reklamcılığı satıcılıkla ilişkilendirmiştir. Reklamcılıkta başarının ölçütü SATIŞTIR. Satış etkisi yaratmayan reklamın değeri yoktur. Satışı sağlamanın ön şartı ise ürünü satın alan sıradan inanın doğru tahlil edilmesidir.
Hopkins, her zaman tüketicie gerçek ve rasyonel bilgiler aktarmıştır. Tüketici tepkisini fazlasıyla önemsemiştir, bu onun çağını aşan bir reklamcı olmasını sağlayan özelliğidir.
-Kupon kullanımı,
-Tüketicite reklam örnekleri sunma
-Doğrudan postalama reklamcılığını en üst düzeyde kullanma
Basılı ve doğrudan postalama reklamcılığını bir araştırma alanı kullanmıştır. Buradan elde ettiği verileri reklamlarını mükemmelleştirmek, müşterilerine en iyi hizmeti sunmak ve bu mesleğe bir metodoloji sağlamak için kullanmıştır.
Günümüz reklamcılığı bundan yüz yıl öncesi ile kıyaslandığında daha bilimsel ve tekniktir bunda Hopkins'in rolü oldukça büyüktür.
Reklamcılık, Hopkins ile beraber neticesi bilinmeyen bir girişim olmaktan, kontrol edilebilir bir iş yatırımı haline gelmiştir.
Önemli reklamları: Schitzbeer, Pepsodent
Yorumlar
Yorum Gönder