Alex Osborn Kimdir?

Alex Osborn

"Reklamda Yaratıcılık"

Metin yazma becerisi olmadığı için çalıştığı gazeteden kovulmuştur daha sonra kendi reklam ajansının yönetim kanadında çalışmıştır.

Reklam sektöründe "yaratıcılık" tekniğinin mucididir. Beyin fırtınası adını verdiği bu teknik ilk kez "Applied Imagination" kitabında yer almıştır.

"Savaşları kazanmak için yeni fikirlere, barışı kazanmak içinse daha fazla ve daha iyi yeni fikirlere ihtiyacımız var" -Osborn

Osborn, beyin fırtınası tekniği ile işlenmemiş fikirlerin ortaya çıkmasına imkân tanımıştır. Bu teknik yaratıcı fikir tasarım süreci boyunca gerek bireysel gerekse grup halinde yapılan çalışmalarda geçmişten günümüze sıklıkla kullanılmaktadır.

Tekniğin faydaları:
-Grup çalışmalarındaki verimliliği artırır.
-Sıradışı fikirlerin ortaya çıkmasına olanak sağlar.
-Takım ruhunun gelişmesine yardımcı olur.
-Sorunun farklı yollardan çözümüne imkan tanır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bürokrasi Nedir?

Basılı Reklamın Ögeleri Nelerdir?

REKLAM HUKUKU I