Reklamda Yaratıcılık Taktikleri
BİRLEŞTİRME
Birleştirme stratejisi, reklamı yapılacak olan ürünün özelliğini
kullanılacak olan mecra ile yaratıcı bir şekilde anlatmaktır. Buradaki
avantaj özelliği anlatılan üründen çok seçilen mecranın yarattığı
avantajdır. Bu strateji ile reklam somut öğelerle desteklenmiş olur.
Kullanırken mecranın çevresindeki özelliklerden de yararlanılabilir.
Örneğin billboard reklamı verilecekse billboard ayağını mesajı anlatacak
şekilde kullanmak bu stratejiye uygun olacaktır.
HAREKETE GEÇİRME
Bu strateji, hedef kitlenin tanıtılan ürünün önerdiği çözümü doğrudan
anlamasını sağlar. Adından da anlaşılacağı gibi hedef kitlenin dikkatini
çektikten sonra harekete geçirir. Hedef kitle harekete geçtikten sonra
problemi ya da probleme getirilen çözümü somutlaştırılmış bir şekilde
anlar. Bir sorunun fark edilmesi ya da bir soruna ürün tarafından
getirilen çözümün anlaşılması istendiğinde kullanılması faydalıdır.
MECAZ
Mecaz kullanımı sektörde en çok tercih edilen stratejilerden biridir. Bu
stratejide hedef kitleye iletilmek istenen mesaj doğrudan gösterilmez,
çağrışım yoluyla anlatılır. Tanıtımı yapılan ürün ya da iletilmek
istenen mesaj ile reklamda kullanılan simge arasında maksimum kaynaşma
sağlanması gerekir.
EKSİLTME
Modern reklamcılığın kurallarından biri de mümkün olduğunca az reklam
öğesi kullanmaktır. Reklam maksimum beş saniye içerisinde hedef kitlenin
dikkatini çekmeli, iletmek istediği mesajı vermelidir. Bu amaçla
tanıtımı yapılan ürünün olmazsa olmaz öğelerinden en az birini reklamdan
çıkarmayı emreden bu strateji bazen mecrada da eksiltmeler yapılarak
kullanılabilir.
***
AŞIRI SONUÇ
Aşırı sonuç stratejisinde tanıtımı yapılan ürünün kullanımı sonucu
yaşanacağı vaat edilen durum abartılı bir şekilde gösterilir. Bu
stratejiyle oluşturulan reklamlarda genelde ürünün vaadini anlatan
olumsuz bir sonuç gösterilir. Bu da ürün vaadinin o sonuçları
doğurabilecek kadar gerçek olduğu algısını yaratır. Bazen olumsuz sonuç
yerine şaşırtıcı ya da beklenmedik sonuçlar kullanmak da etkili olur.
AŞIRI ÇABA
Bu stratejinin iki farklı kullanımı vardır. İlkinde üretici şirket,
ürünün üretiminden son tüketiciye ulaşana kadarki tüm aşamalarda kalite,
hız gibi beklenti gerektiren konularda mükemmele ulaşmak için aşırı bir
çaba sarf eder. İkincisinde ise tüketiciler ürüne ulaşmak ve sahip
olmak için aşırı ve akıl dışı çaba gösterirler. Bu strateji, ürünün
herhangi bir niteliği ya da faydasını öne çıkarmadan uygulanır. Amaç,
pek çok rakibi bulunan pazarda markayı hatırlanabilir kılmaktır.
ABSÜRD ALTERNATİF
Absürd alternatif stratejisinde reklam ürüne değil, ürünün yararına
odaklanır fakat bunu yaparken genellikle reklamda ürünü göstermez.
Kısaca, “Ürünümüzle vadettiğimiz yararı başka yollarla da elde
edebilirsiniz ve isterseniz bu yararları size gösterebiliriz.” dersiniz.
Fakat stratejinin adından da anlaşılacağı gibi bu alternatif yararlar
biraz tuhaf, gerçek hayatta uygulanması pek mümkün olmayan yararlar
olmalıdır.
TERSYÜZ ETME
Reklamı yapılan ürün kullanılmazsa ortaya çıkacak olan olumsuz sonuçlar
hedef kitleye direkt olarak gösterilirse, marka hedef kitlenin bilinç
altında her zaman olumsuz bir izlenim yaratmış olarak kalır. Bu sebeple
olumsuz sonuçları eğlenceli ve hedef kitleyi tehdit etmeden göstermek
reklamcının yararına olacaktır. Tersyüz etme stratejisi uygulanırken
ürünün kullanılmaması durumunda ortaya çıkabilecek sonuçlar gerçek dışı
görüntülerle anlatılır. Ürünün yokluğuyla başa çıkmada absürd ve komik
yollar önerilir, hedef kitle korkutulmaz. Bu stratejide ürün baş rolden
çıkar, yarara odaklanır. Marka, ürünün yer aldığı kategoride lider
durumdaysa ya da bu konuda bilinç yaratmak istiyorsa kullanılabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder